Edice Culture Matters

Neustále se snažíme zlepšovat kulturní prostředí a nabízet lidem pracujícím v kultuře nové poznatky, kurzy a informace. Proto jsme se rozhodli vytvořit elektronickou edici Culture matters, ve které vám budeme představovat zajímavé práce z oblasti kulturního managementu, marketingu, financování a kvalitního řízení kulturních projektů. Jelikož se pohybujeme také v akademickém prostředí, stejně jako řada členů poradního výboru CM, budeme vám v prvé řadě představovat zajímavé práce studentů, které stojí za to pozvednout a šířit dál. Věříme, že tyto práce a celá Edice Culture Matters pomůže vám, kulturním nadšencům, i samotným mladým autorům. Aby vás to bavilo číst, upravujeme vám je do svěžího a atraktivního kabátku.

\"Prejemevam\"

Sarah Salehová: Marketingová komunikace na sociálních médiích

 \"nahled-ebookFB\"Tento ebook s podtitulem Praktická příručka využití reklamy na Facebooku vás provede všemi základními informacemi o sociálních médiích a stane se vaší pravou rukou při komunikaci a propagaci vašich kulturních aktivit na sociálních sítích. Ebook má cca 45 stran, z toho 20 o tom, jak lépe využívat Facebook.

Cena: 190 Kč

 

 

 

Johana Mašínová: Hodnota a cena: dvojí povaha kulturních statků

\"titulka_hodnota_cena\"

E-book se tematicky zabývá ekonomickými aspekty kultury, konkrétně se snaží analyzovat kulturní a ekonomické hodnoty veřejných kulturních statků a jejich vliv na tvorbu ceny. Definuje základní typologii kulturních hodnot dle zahraničních autorů, zabývajících se kulturní ekonomikou, a shrnuje možnosti a dostupné metody, které by byly využitelné pro měření ekonomické hodnoty kulturních statků a jejich přímého oceňování.
E-book názorně ukazuje, jak lze funkčně propojit svět kultury a ekonomie. Výborný materiál pro všechny, kteří si pokládají onu věčnou otázkou: Kolik stojí hodnota?
(Celkem 45 stran.)

Cena: 129,- Kč 

Detail>>

 

Petra Kašparová: Financování divadel v USA: Můžeme se inspirovat?

\"nahled_financovani_divadel\"Práce analyzuje zdroje financování divadel v USA a zaměřuje se především na praktické nástroje, které čtyři vybraná divadla využívají, a které jim pomáhají zajistit budoucnost bez většího přispění státní podpory. Tato práce by měla sloužit jako základní orientační materiál ve složitém prostředí amerických divadel se zacílením na fundraisingové metody a jejich uplatnění v praxi. Práce klade velký důraz na praktickou část, kde jsou popisovány konkrétní metody a nástroje financování divadel na příkladu 4 odlišných divadel v USA. 
E-book by mohl inspirovat zejména organizátory a provozovatele divadelních a kulturních center, nabízí příklady, jak by se česká divadelní scéna mohla v budoucnu rozvíjet.
(Celkem 48 stran.)

Cena: 129,- Kč

Detail>>

 

Lenka Polakovičová: Kreativní klastr Letná: kultura, lidé, město

\"titulka_klastr_letna\"E-book se zaměřuje na fenomén tzv. kreativních klastrů, tedy území, kde se sdružují firmy a jednotlivci působící v oblasti kultury a kreativních průmyslů. Cílem e-booku je zmapovat konkrétní kreativní klastr – pražskou Letnou, kde jsou soustředěny galerie, umělecká a designerská studia.
Pomocí výzkumu, rozhovorů, mentálních map a pozorování, byly určeny faktory, které stály za rozhodnutími vybraných jedinců pro tuto lokalitu, pozornost byla věnována významu místa a jeho roli pro vznik klastru, symbolické a užitné hodnotě místa.
E-book představuje všechny klíčové teorie, které jsou nutné pro pochopení dynamiky rozvoje takových míst. Navíc představuje pohled účastníků takového klastru, hledá předpoklady a podmínky pro vznik a rozvoj kreativního klastru.
E-book je ideální pro ty zájemce, kteří chtějí poznat principy fungování kulturního rozvoje města.
(Celkem 80 stran.)

Cena: 149,- Kč

Detail>> 

 

Tereza Roušalová

Jak přilákat soukromé dárce aneb Dárcovské programy v kultuře

Odhalte tajemství kvalitní a úspěšné práce se soukromými dárci a získejte dárce pro svoji vlastní kulturní činnost. 

E-book se zabývá možnými způsoby komunikace kulturních organizací s dárci, je zaměřen na tzv. dárcovské programy – tedy systematizovanou, jasně formulovanou a transparentní práci s dárci.
Nabízí čtenáři podrobný rozbor procesu hledání, výběru a oslovení vhodných potenciálních dárců společně s analýzou členění benefitních programů a jednotlivých benefitů. Jednotlivé kapitoly nahlíží do vnitřní organizace práce s dárci, která zahrnuje především způsoby personálního zajištění, vytváření dárcovských klubů a databází či zapojení členů správní rady do práce s dárci. 
Teoretické poznatky jsou v celé práci doplňovány příklady z praxe českých i zahraničních kulturních institucí. 
E-book je určen pro každého, kdo pořádá kulturní akce či provozuje kulturní organizaci a chce oslovovat a získávat soukromé dárce. 

Cena: zdarma

Tereza Raabová

Jak spočítat ekonomické dopady a získat více peněz pro váš projekt

Tato práce vám poslouží jako průvodce výpočtem ekonomického dopadu vašeho vlastního projektu či kulturní organizace a naučí vás, jak výsledek využít pro získání grantů, sponzorů, partnerů a vylepšení image. V ebooku se dočtete praktické rady a jasné návody, jak získat veškerá potřebná data pro výpočet ekonomických dopadů, jak s nimi pracovat a jak využít online kalkulačku KulKal.cz, která z vašich vstupních dat spočítá dopady a multiplikační efekty vašeho projektu.
E-book je určen pro všechny, kdo pořádá kulturní akce či provozuje kulturní organizaci a chce mít dobrý nástroj pro lobbing a argumentaci o ekonomické hodnotě svých aktivit. Kromě toho zjistí důležité informace o svém publiku a naučí se základní ekonomické pojmy.
(Celkem 19 stran.) 

Cena: zdarma

Tereza Raabová

Vybraná dilemata kulturní politiky jako inspirace pro česká města

Tento e-book je inspirován publikací Hledání rovnováhy: 21 dilemat kulturní politiky, kterou napsali F. Matarasso a C. Landry pro Radu Evropy v roce 1999. Do češtiny byla přeložena a vydána díky Institutu umění v roce 2015. Cílem e-booku je vyzvdvihnout, aktualizovat, nově utřídit a interpretovat ta dilemata, která jsou aktuálními tématy pro řadu českých měst, a podívat se na ně optikou úředníků a politiků místní samosprávy, tzn. těch, kteří se zabývají kulturním plánováním ve městech, obcích a regionech (na rozdíl od zmiňované knihy, která se zaměřuje na národní kulturní politiku státu).  U řady dilemat jsou také navrženy praktické tipy a příklady z praxe.

Dalším cílem tohoto e-booku, který může být chápán jako nadřazený a ještě důležitější, je rozšířit povědomí o důležitosti kulturního plánování ve městech a regionech, jelikož v ČR je stále velmi málo měst, která mají funkční a naplňovanou kulturní strategii.  

(Celkem 20 stran.) 

Cena: zdarma