EKONOMICKÉ DOPADY (NEJEN) KULTURNÍCH AKCÍ
Kultura často láká nemístní návštěvníky a s nimi i nové příjmy do regionu.
Pochopte principy ekonomických dopadů a jejich potenciál pro váš úspěch.
Kultura není prodělečné odvětví, nýbrž významný ekonomický sektor, který díky multiplikačnímu efektu generuje příjmy pro další návazná odvětví. Tím, že na sebe váže cestovní ruch, resp. návštěvníky z blízka i z daleka, přitahuje do místa konání i nové finanční prostředky.
Studie ekonomického dopadu jsou zcela běžné v západních zemích, u nás je toto téma zatím mladé, avšak velmi atraktivní. Řekneme si, k čemu je taková studie dobrá a jak ji lze využít pro vyjednávání při fundraisingu (dotace, dary, investoři). Studie ekonomického dopadu jsou také velmi atraktivní pro média a pomáhají k dobré image a důvěryhodnosti organizace/projektu.
Na workshopu se seznámíte se základy metodiky výpočtu ekonomických dopadů kulturních (příp. jiných) eventů, včetně multiplikačních efektů. To vše si ukážeme na příkladech již zpracovaných studií pro festivaly jako jsou Pražské jaro, Smetanova Litomyšl, Signal festival, Pražský maraton, Dny NATO a řadě dalších.
Dozvíte se, jak snadno, rychle a zdarma si můžete spočítat ekonomické dopady vlastního projektu. A také jak k tomu přistoupit profesionálně.
Co vám tento workshop dá:
- dozvíte se, jak kultura generuje ekonomické dopady
- naučíte se spočítat si ekonomické dopady vlastního projektu
- dozvíte se, jak studii využít k fundraisingu, k průzkumu vašeho publika a k vašemu PR
- získáte řadu příkladů z praxe
- dozvíte se, k čemu všemu je dobré mít studii ekonomického dopadu a jak ji využít nejen pro fundraising
- můžete se na cokoliv k tématu zeptat odborníka z praxe
- dostanete malé občerstvení od Impact Hubu 🙂