Pokud jste se už někdy zabývali analýzou situace své kulturní organizace nebo čehokoli jiného, pravděpodobně jste se již setkali se SWOT analýzou, mapující silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby. Tato metoda je také důležitou součástí procesu tvorby kulturní strategie, pokud se zabýváte stavem a kvalitou kulturního dění ve vašem městě.
Sepíšete si silné stránky, slabé stránky, příležitosti a hrozby… ale co dál? Na silných stránkách můžete stavět a rozvíjet je. Ale co se slabými stránkami? Odráží nějaký problém? Jak jej vyřešit? A jak o důležitosti problému přesvědčit ostatní zainteresované subjekty (např. politiky, pokud se jedná o kulturní plánování města)?
S Olgou Škochovou jsme připravili krátké video o tom, jak ke slabým stránkám (weaknesses) přistupovat, jak nacházet příčinu, formulovat řešení a přesvědčit o naléhavosti i další lidi, kteří mají vliv na řešení.
Jděte na to technikou problémového stromu a třeba vyřešíte více než jeden původní problém!
Video je součástí on-line kurzu Kulturní plánování ve městech a regionech, nicméně je užitečné nejen pro kulturní plánování měst, ale také pokud řešíte problém ve vaší kulturní organizaci či projektu.
Pokud se chcete znát další triky pro vaši kulturní práci, zveme vás k našim on-line kurzům! Aktuálně jsou otevřené kurzy:
Řízení kulturních projektů
Kultura a média: zaručené recepty pro vaše PR
Sociální sítě ve službách kultury
Kulturní plánování ve městech a regionech