OpenMic – mikrofony otevřené pro všechny muzikanty i pořadatele

Hrajete na něco a chcete si zahrát před publikem? Jste pořadatelé festivalu či klubových večerů? Máte prostě něco společného s hudbou? Potom se zapojte do akcí, hudebních večerů a workshopů OpenMic, které probíhají pravděpodobně i ve vašem městě, od Liberce až po Košice. 38Workshop_Organizace_akci_typu_Open_Mic_2015

V sobotu 21. února se ve velkém sále brněnského Café Práh uskutečnilo třetí výroční setkání a workshop pořadatelů akcí typu Open Mic, na které byl pozván i náš tým Culture Matters.

Pořadatel workshopu a hudebních večerů OpenMic v Praze a Brně Jan Řepka o těchto akcích říká: „Společného mají hudební pořady OpenMic to, že se konají pravidelně, dlouhodobě a že jsou více či méně otevřené každému, kdo si na pódium troufne. A protože jsou většinou podobné scény vedeny sice nadšenými, ale v profesionální organizaci méně zkušenými amatéry, není nad občasné osobní setkání, výměnu zkušeností a poučení.“ V sobotu si tak v Brně potřáslo rukou pětadvacet místních pořadatelů z celé republiky, nechyběli ale ani kolegové ze Slovenska a Polska. Mezi účastníky byli vedoucí openmiců z Prahy, Brna, Ostravy, Olomouce, Liberce, Bruntálu, Košic a Púchova, zástupci festivalů Porta a Vyšehraní a několik dalších aktivních zájemců o lepší znalost, jak na to.

Platformu Culture Matters včetně aktuálních kurzů představila Tereza Raabová, přítomen byl také Mario Kubaš, který stručně, jasně a vtipně přiblížil účastníkům terén mediální; s rychlokurzem věnovaným tomu, jak správně napsat a upravit tiskovou zprávu, na něj navázal novinář Tomáš Krejčiřík a pak až do oběda běžela živá diskuse o tom, jestli má takovou tiskovku ještě vůbec smysl psát, komu a kdy ji poslat, jak navázat trvale udržitelný vztah s lokálními médii apod.Odpoledne bylo věnováno především samotné prezentaci cyklického pořadu, počínaje fotografií (Tomáš Svoboda), přes grafiku (Svetozár Šomšák) a různé metody, jak angažovat místní sousedstvo (Dorota Orczewska) a jak si z prvonávštěvníků vychovat štamgasty (Jan Řepka) až po praktickou ukázku mladé, ale výborně vedené open scény (Bruntálský Open Mic). Na závěr pak zakladatel nejstaršího pražského openmicu Michael Kyselka připomněl, v čem tkví kouzlo otevřených mikrofonů a jakou úlohu mohou podobné scény hrát v rámci velkých festivalů.Paralelně s workshopem pořadatelů konala se ve vedlejším sále ještě kytarová dílna pod vedením britského kytaristy a skladatele Justina Lavashe. Ten odehrál v předvečer akce, v pátek 20. února v naplněném Café Práh celovečerní recitál; jako host na úvod vystoupila moravská písničkářka Šany.

06Workshop_Organizace_akci_typu_Open_Mic_2015Celý víkend byl pořádán pod hlavičkou hudebních cyklů Open Mic POTRVÁ, který v Praze více než osm let vede písničkář Jan Řepka, a Open Mic NA PRAHU, který v Brně koordinuje kytaristka Anna Pinknerová. Workshop se konal pod záštitou Svazu autorů a interpretů.

Fotoreportáž z celého workshopu naleznete ZDE (autor fotek: Tomáš Svoboda).

Pokud chcete být v budoucnu o podobných akcích včas informováni, napište osobně na email jan@openmic.eu.

Jan Řepka a Tereza Raabová

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

  • Kategorie článků