Největší chyby grantových žádostí

Jaké jsou největší chyby grantových žádostí, se kterými se často setkává hodnotitel a člen mnoha grantových komisí Petr Machálek? Odhalí vám je v tomto videu: Pokud vás zajímají další fundraisingové triky nebo máte vlastní dotazy, jak nejlépe získávat finance pro vaše projekty, podívejte se na webinář Jak na efektivní fundraising nebo se přihlašte do našich kurzů fundraisingu. V kurzu Grantový fundraising...

Jednoduchý trik pro úspěšný fundraisingový dopis

Jak správně oslovit potenciální dárce, abychom je získali na svoji stranu a oni nám svěřili své peníze? Jedna z možností je fundraisingový dopis či email. Co by měl takový dopis obsahovat a jak jednoduše zvýšit míru úspěšnosti prozrazuje renomovaný fundraiser Petr Machálek v tomto videu: Pokud vás zajímají další fundraisingové triky nebo máte vlastní dotazy, jak nejlépe získávat finance pro...

Technologie a neustálé změny – hrozba či příležitost pro kulturu?

Žijeme v rychlé době, o tom není pochyb. Ona ta doba ovšem není jen rychlá, ona je neustále se zrychlující. O tomto tématu byl nejen celý blok na nedávné konferenci v Rudolfinu, ale samozřejmě se s tím potýkáme i my v Culture matters. Jaké rychlé změny technologií nás aktuálně trápí a jaké (ne)výhody to znamená pro vás, se dozvíte níže v tomto článku. Technologie a kultura...

Nemáte podporu svého okolí? Jak to „dát“ i bez ní

Poslední dny si uvědomuju důležitost podpory. V kulturním kontextu vás možná napadne především finanční podpora jako dotace a granty. Dnes ale myslím jinou podporu. Podporu vašich blízkých a nejbližších, vašich spolupracovníku, vašich diváků, čtenářů či posluchačů, partnerů či dobrovolniků. Dobře víte, že i nenápadné pokývání hlavou či jiný souhlas ve stylu „já ti fandím, věřím v tebe“ právě od těchto lidí vás dokáže nastartovat...

Jak vzniká strategie ČR 2030 – zapojte se!

Na konci dubna jsem měla tu čest účastnit se jednoho z participativních setkání pro tvorbu Strategie ČR do roku 2030, na které pracuje Úřad vlády ČR. Email z Národní sítě zdravých měst říkal, že se budou projednávat oblasti vzdělávání, zdraví a kultura a že bych se tam měla ukázat… (Dodatečně mi přišlo zvláštní, proč se tato pozvánka nedostala ke mně spíše...

Jak na slabé stránky aneb „problem tree“

Pokud jste se už někdy zabývali analýzou situace své kulturní organizace nebo čehokoli jiného, pravděpodobně jste se již setkali se SWOT analýzou, mapující silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby. Tato metoda je také důležitou součástí procesu tvorby kulturní strategie, pokud se zabýváte stavem a kvalitou kulturního dění ve vašem městě. Sepíšete si silné stránky, slabé stránky, příležitosti a hrozby…...

Byznys plán pro kulturní organizace

Pracujete v kultuře? A přemýšleli jste někdy nad byznys plánem vaší organizace či projektu? Už slyším, jak říkáte, že jste přece neziskovka a ne byznys… Přesto (nebo právě proto) je pro vás byznys plán velmi dobrým nástrojem a může vám pomoci jasně si definovat svůj zaměr, publikum, zdroje a rozpočet prezentovat váš projekt všem potenciálním partnerům – dárcům, poskytovatelům dotací...

Inspirace z festivalů: Pražské jaro a City of London Festival

Každoročně se v České republice uskuteční nepřeberné množství hudebních festivalů, jen dle serveru muzikus.cz jich je neuvěřitelných 12 459. Český posluchač na festivaly chodí rád. Ale které festivaly dokážou do Česka přilákat zahraniční publikum? V oblasti vážné hudby se na této pozici již po desítky let udržuje Pražské jaro. Ale i tomuto etablovanému festivalu v posledních letech roste konkurence: Prague Proms, Struny podzimu,...

OP PIK podporuje kulturní a kreativní průmysly

V rámci strukturálních fondů se objevila příležitost získat dotace na rozvoj kulturních a kreativních průmyslů. Pokud se mezi ně počítáte, zbystřete! V OP PIK se pro tento sektor podařilo najít mnohem více prostoru a informace mají posloužit především k motivaci malých a středních podniků, aby vypsaných výzev využily. Materiály představují příklady projektů, podporovaných aktivit, harmonogramy výzev či míru podpory, kterou je...

Finance českých festivalů

(Autor: Borek Jiřík) Milý čtenáři a přátelé, letošní festivalová sezóna je u konce a stejně jako každý rok se v médiích presentují dva zásadní názory. Zatímco řada akcí optimisticky hlásí rok co rok rekordní návštěvnosti, oproti nim stojí skeptici, kteří to považují za mediální hatmatilku a naopak tvrdí, že trh je v tomto segmentu přesycen. Jak si tedy česká promotérská scéna stojí...

  • Kategorie článků