Inspirace z festivalů: Pražské jaro a City of London Festival

Každoročně se v České republice uskuteční nepřeberné množství hudebních festivalů, jen dle serveru muzikus.cz jich je neuvěřitelných 12 459. Český posluchač na festivaly chodí rád. Ale které festivaly dokážou do Česka přilákat zahraniční publikum? V oblasti vážné hudby se na této pozici již po desítky let udržuje Pražské jaro. Ale i tomuto etablovanému festivalu v posledních letech roste konkurence: Prague Proms, Struny podzimu,...

OP PIK podporuje kulturní a kreativní průmysly

V rámci strukturálních fondů se objevila příležitost získat dotace na rozvoj kulturních a kreativních průmyslů. Pokud se mezi ně počítáte, zbystřete! V OP PIK se pro tento sektor podařilo najít mnohem více prostoru a informace mají posloužit především k motivaci malých a středních podniků, aby vypsaných výzev využily. Materiály představují příklady projektů, podporovaných aktivit, harmonogramy výzev či míru podpory, kterou je...

Finance českých festivalů

(Autor: Borek Jiřík) Milý čtenáři a přátelé, letošní festivalová sezóna je u konce a stejně jako každý rok se v médiích presentují dva zásadní názory. Zatímco řada akcí optimisticky hlásí rok co rok rekordní návštěvnosti, oproti nim stojí skeptici, kteří to považují za mediální hatmatilku a naopak tvrdí, že trh je v tomto segmentu přesycen. Jak si tedy česká promotérská scéna stojí...

5 tipů jak být produktivní a mít dost času

Jste produktivní? Být produktivní nezmená, že makáte jako šroubek a padáte na ústa vyčerpáním (i když máte za sebou velké výsledky)! Naopak. Produktivita znamená, že zvládáte všechny pracovní a rodinné úkoly, vyděláte si kolik potřebujete a ještě vám zbyde čas na odpočinek a plnění si vašich snů. Zní to jako utopie? Také mi to tak přišlo, když jsem procházela dlouhým obdobím, kdy jsem doslova...

Kultura a finanční sektor: budoucnost financování kultury

Jak mi tak chodí různé newslettery a zprávy ze sociálních sítí, někdy obsahují velmi zajímavé články. Dnes se s vámi podělím o článek z britského serveru Guardian, kde několik manažerů z finančního sektoru mluví o partnerství s kulturními projekty. Martin Smith ze společnosti Ingenious otevřeně přiznává, že přestože Ingenious vydává mnoho peněz na podporu umění a kulturních projektů, je stále především komerčním investorem, který...

O platech v kultuře

Začnu trochu od lesa, či lépe od oceánu, od té druhé strany…. Americké kulturní organizace operují pod režimem tzv. 501c3, což odpovídá našemu statutu neziskovky. Prakticky to znamená, že mají spoustu daňových a jiných výhod, které jim umožňují fungovat v agresivním liberálním prostředí. Takovými institucemi jsou četné nemocnice, univerzity, divadla či koncertní síně. Zdůrazňuji, jedná se o neziskovky,...

Reakce na kurz Kultura a média

Nedávno jsme uzavírali naše jarní kurzy a s velkým potěšením jsme si pročítali především reakce na náš premiérový kurz Kultura a média: zaručené recepty pro vaše PR. Z celkového počtu několika desítek zapsaných studentů jich kurz dokončilo v termínu přes 71%, což je obecně u online kurzů a programů na internetu velmi vysoké číslo. Celkem 80% absolventů kurzu uvedlo, že kurz splnil nebo předčil jejich očekávání....

Na co nezapomenout při produkci kulturních akcí

Organizujete koncert či nějakou jinou velkou akci? Víte, jak přemýšlet o bezpečnosti návštěvníků? Co musíte splnit? Umíte číst v rideru? Máte rigging plot? Máte pojistku? Umíte regulovat pohyb lidí? A víte, že lze nasměrovat zvuk tak, aby nerušil okolí? A které zákony při organizování eventů musíte znát? O tom všem a mnohem jiném natočil  video pro Culture matters  organizátor velkých koncertů zahraničních kapel Bořek Jiřík....

Hledáte dobrého grafika, designera nebo video-tvůrce?

Management žádné kulturní události se neobejde bez kvalitního a nápaditého designu, respektive grafiky. Dobrý design je důležitý všude – už u loga vaší organizace nebo projektu, od kterého se vše odvíjí, až po každý plakát, banner, webové stránky, případně pozvánky, brožury… zkrátka veškerá online i offline komunikace by potom měla být v souladu se zvoleným designem projektu či vaší organizace....

Manuál crowdfundingu

Aspen Institute Prague v listopadu prezentoval výsledky mezinárodního projektu Crowdfunding Visegrad, který mapoval rozvíjející se trend komunitního financování v zemích Visegrádské čtyřky a hodnotil možnosti jeho dalšího vývoje. Jelikož crowdfunding je čím dál oblíbenější forma fundraisingu i pro kulturní organizace a projekty, rozhodli jsme se šířít výsledky tohoto projektu i našim čtenářům Culture matters. Mezi výsledky projektu patří – studie o crowdfundingu –...

  • Kategorie článků